În epoca de astăzi, aproape totul este digitalizat. Afacerile se fac online, facem conferințe, întâlniri și seminarii pe platforme digitale, iar acest lucru implică faptul că instrumentele moderne de afaceri, cum ar fi un aparat de fax, hârtie și chiar locurile de muncă fizice, încep să își piardă valoarea. În ciuda tuturor progreselor tehnologice, cărțile de vizită sunt încă de neînlocuit. Se pare că niciun element automatizat nu le va lua locul prea curând.

 Importanța cărților de vizită poate fi privită și din punct de vedere al strategiei de marketing și branding a unei companii. Dacă o să le concepi strategic şi vei alege unul dintre aceste modele cărţi de vizită care să îți reprezinte compania, vei putea ieşi în evidenţă. Totul, de la combinațiile de culori la plasarea siglei, la alegerea fonturilor, poate ajuta la crearea impactului dorit asupra minții receptorului.

 Pentru clienți, cărțile de vizită pot determina calitatea posibilă a produselor sau serviciilor companiei. Persoanele care primesc o carte de vizită își formează o opinie despre companie în funcție de calitatea cărții de vizită – dacă acesta este primul element cu care intră în contact. Există cărţi de vizită ieftine dar calitative, care vor determina imaginea și succesul unei afaceri.

 Există multe motive pentru care cărțile de vizită sunt încă instrumente importante de marketing. Iată câteva motive pentru care să optezi pentru crearea unei cărți de vizită pentru tine și afacerea ta: 

1. Cărțile de vizită sunt accesibile

Cărțile de vizită oferă probabil cele mai simple abordări de piață, în special atunci când derulezi o afacere.

Poți, fără costuri mari, să comanzi cărţi de vizită ieftine pentru a le oferi actualilor şi potenţialilor tăi clienţi. Astfel, vei transforma cartea de vizită într-un instrument de marketing care îi ajută pe oameni să-și amintească afacerea ta și datele sale de contact. Cărțile de vizită sunt foarte accesibile, ceea ce le face un instrument de marketing rentabil pentru întreprinderile mici cu un buget de marketing restrâns şi nu numai.

2. Puterea primei impresii

Doar pentru că în general cărţile de vizită servesc aceluiaşi scop nu înseamnă că toate cărțile de vizită sunt create în mod similar. Există multe modele de cărţi de vizită pe care le poți folosi pentru a le personaliza şi pentru a face o primă impresie bună.

3. Ușurința de a oferi detalii de contact

Informațiile de contact ale unei companii sunt vitale pentru clienți. Utilizarea principală a unei cărți de vizită este schimbul de informații de contact cu potențialul client sau asociat. Toate datele tale de contact, cum ar fi adresa de e-mail și numărul de telefon, sunt vizibile pe cartea de vizită. Destinatarul poate pune cartea de vizită cu ușurință într-un portofel sau într-un sertar de birou. Astfel, acestea sunt utile pentru a afla rapid cum poți intra în contact cu un anumit business.

4. Cărțile de vizită denotă profesionalism şi pregătire

Imaginea este totul. A comanda cărţi de vizită ieftine şi a avea la dispoziție oricând una oferă un aspect profesional şi arată o planificare adecvată. A fi surprins fără o carte de vizită poate lăsa o impresie nefavorabilă. Ai grijă să ai mereu o carte de vizită la îndemână, pentru a putea-o înmâna atunci când e nevoie. E mai simplu și mai rapid decât să dictezi numărul de telefon și toate detaliile de contact.

Când întâlnești pe cineva care ți-ar putea deveni client, dorești să te afirmi. O carte de vizită memorabilă, care poate fi păstrată, valorează mult mai mult decât transmiterea unei adrese de e-mail sau un număr de telefon. Vei putea crea o conexiune cu persoana căreia îi înmânezi cartea de vizită.

5. Construirea de relații adăugând o notă personală

Când o persoană își înmânează cartea de vizită, aceasta nu împărtășește doar datele de contact. În general, oamenii își dau mâna și se salută reciproc și vorbesc atunci când fac schimb de cărți de vizită. Prin urmare, în timp ce oferi o carte de vizită, ai ocazia de a discuta cu destinatarul și, de asemenea, șansa de a te conecta cu acesta. Discuția cu potențialul client sau asociat în timpul predării cărţii de vizită creează un mediu prietenos, iar discuţia ajută la construirea unor relații mai puternice.

Cu toate acestea, nu trebuie să uiți că și calitatea cărţilor de vizită joacă un rol semnificativ. Alege cărți de vizită care pot fi tipărite ieftin, dar care să aibă cu un design atractiv, care reflectă profesionalismul afacerii tale și calitatea produselor și serviciilor pe care le oferi.

6. Nu depindeţi de tehnologie

Email-urile ar putea să nu fie citite sau un dispozitiv poate fi deteriorat, ceea ce înseamnă că un potenţial client a pierdut informațiile tale de contact, deoarece acesta se află la clemența tehnologiei. O carte de vizită, deși poate fi pierdută, nu are nevoie de Wi-Fi pentru ca un client să acceseze informaţiile despre business-ul tău.

7. Un instrument de marketing valoros

Comandând cărţi de vizită ieftine, personalizate, vei deţine unul dintre cele mai bune instrumente de marketing și promovare pentru o afacere. Odată cu dependența tot mai mare de tehnologie și social media pentru promovarea unei afaceri, companiile au început să se concentreze mult pe optimizarea motoarelor de căutare, e-mail marketing, etc. Cu toate acestea, utilizarea cărților de vizită şi alegerea dintre mai multe modele cărţi de vizită poate avea și un impact semnificativ, întrucât, în timp ce înmânezi o carte de vizită, avi ocazia să te întâlnești personal cu potenţialul sau actualul client.

Atunci când te întâlnești personal cu cineva este mai uşor să vă construiești o imagine puternică și să-l impresionezi. Trebuie doar să te asiguri că ai comandat unul dintre cele mai bune modele de cărţi de vizită şi că vei avea cartea de vizită la tine în permanență. Nu știi niciodată când întâlnești un potențial client căruia i-ai putea-o înmâna.

8. Sporesc încrederea în afacerea ta

Datorită unui mediu de piață extrem de competitiv, clienții trebuie să aibă încredere într-o companie și în produsele sale. Cărțile de vizită pot acoperi într-o anumită măsură acest deficit de încredere.

Deoarece există o mulțime de modele cărţi de vizită, trebuie să îl alegi pe cele care ți se potrivește şi să încorporezi în design-ul cărţii de vizită elemente care te reprezintă, pentru a evoca încredere în companie.

9. Carțile de vizită te ajută să ieși din anonimat

Pentru a înțelege de ce unii oameni investesc în tipărirea de cărţi de vizită ieftine, nu trebuie să uiți că aceasta reflectă imaginea companiei tale. O carte de vizită bine proiectată înseamnă că acorzi atenție micilor detalii care fac diferența. Dacă nu ai la dispoziție o carte de vizită, s-ar putea pierde un potențial client (sau mai mulți).